La vie est courte, mais on s’ennuie quand même (Jules Renard)


joi, 16 decembrie 2021

NOTE ZILNICE

Discuție cu B. (14 ani) azi dimineață, în mașină. Avea teză la română și era stresat de eventualitatea unui subiect din lista de lecturi, o caracterizare (a unui personaj dintr-o carte citită). Cică un coleg ar fi întrebat-o pe profesoară dacă se verifică titlul cărții. Într-adevăr, zice I., că s-ar putea inventa un titlu, de pildă Smaranda Iordache, Delfinul mov.  Da și am putea începe, zice B., tema comună este prietenia.... Și am realizat, conducând atent ca un participant conștiincios la traficul blocat din Cluj-Napoca, două lucruri: 1) că listele de lecturi ale copiilor de azi sunt pline de autori anonimi de duzină și titluri insipide ca Matilda, Momo etc., fără clasici și autori majori care au fost puși parcă la index și 2) că valoarea principală promovată este prietenia. Am ajuns și noi ca în Canada anului 2008 cînd toți copiii din Quebec erau les amis și în desenele animate cu Dora l'exploratrice nu erau personaje negative (eventual puțin vulpoiul ambiguu Chipeur le Renard). Nu știu dacă e rău. Când eram eu în scoală citeam tot felul de autori majori, dar prăfuiți sau plicticoși, iar tema comună a lecturilor obligatorii de la școală era exploatarea omului de către om și viața grea a copiilor săraci (Cuore, Fetița cu chibrituri, Desculț, etc.). Tempora mutantur...

2 comentarii:

  1. Vă urmăresc de ceva vreme blogul, vi l-am recomandat (cred că ați observat) pe www.turda.info sau pe mariusoliviu.wordpress.com. Vreau să vă propun un proiect, de aceea vă rog să-mi dați un mail scurt pe mariusoliviu@yahoo.com ca să putem coresponda. Sărbători fericite!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.